door sobeline | mei 9, 2023
Hogesnelheidslijn Sud Europe Atlantique (SEA) De hogesnelheidslijn Sud Europe Atlantique (SEA) tussen Tours en Bordeaux in Frankrijk omvat 340 km nieuwe lijnen, waarvan 302 km hogesnelheidslijnen en ongeveer 40 km aansluitingen op bestaande conventionele...
door sobeline | mei 9, 2023
Hogesnelheidsnet in België Het Belgische hogesnelheidsnet bevat 314 km dubbele spoorlijnen met een ontwerpsnelheid van 330 km/u, geëlektrificeerd in 2 x 25 kV AC en uitgerust met ETCS. Dit gigantische programma van 5,2 miljard euro werd toevertrouwd aan TUC RAIL,...
door sobeline | mei 9, 2023
Project DIABOLO – Opening van Brussels Airport Het Diaboloproject zorgde voor de verbinding van Brussel en de nationale luchthaven met de belangrijkste spoorwegassen van het Belgische net, maar ook met verschillende grote Europese steden via hogesnelheidslijnen. Ook...
door sobeline | mei 9, 2023
Hogesnelheidslijn Bretagne-Pays de la Loire Het project Bretagne Pays de la Loire omvatte de aanleg van een nieuwe 214 km lange hogesnelheidslijn tussen Le Mans en Rennes in Frankrijk. Hogesnelheidstreinen rijden met een snelheid van 320 km/u op deze lijn, die ook...
door sobeline | mei 9, 2023
Interoperabiliteit: studies van de interfaces tussen de bovenleiding en de Euro/1950-stroomafnemers TUC RAIL werd door het European Railway Agency (ERA) geselecteerd om de interface te bestuderen tussen Euro/1950-stroomafnemers en de bovenleiding die in de volgende...